Jak zostać wirtualną asystentką VA - Asystentkowo.pl - Portal dla VA

Jak zostać Wirtualną Asystentką? – 12 najważniejszych informacji!

Dzięki naszym informacjom, z łatwością postawisz swoje pierwsze kroki w tej innowacyjnej branży. „Jak zostać wirtualną asystentką?”, nie bez przyczyny to pytanie coraz częściej króluje w internetowych wyszukiwarkach. Wiele bowiem firm przenosi swoją działalność do sieci. Coraz więcej biznesów korzysta ze wsparcia wirtualnej asystentki. Coraz więcej osób poszukuje też pracy zdalnej. Czy jest to praca łatwa, lekka i przyjemna? Nie do końca! Jednak z pewnością daje ogromną satysfakcję. Jak więc zostać asystentką online? Podpowiadamy!

1. Wirtualna asystentka – kim jest?

Asystentka online jest niewątpliwie zawodem przyszłości. Szczególnie teraz, kiedy w dobie COVID-19 wiele firm zmienia profil swojej działalność i przenosi się do wirtualnego świata. Krótko mówiąc wirtualna asystentka, czy też wirtualny asystent – mężczyźni również pracują w tej branży, jest „prawą ręką” szefa.

To samozatrudniona ekspertka, dostarczająca swojemu klientowi profesjonalne usługi. Na podkreślenie zasługuje fakt, że zdalna asystentka może pracować nie tylko w biurze, ale również w domowym zaciszu czy ulubionej kawiarni. Jedyne, co ją ogranicza, to dostęp do sieci. Zakres działalności wirtualnej asystentki jest niezwykle szeroki, dlatego też pod pojęciem zdalnej asystentki kryją się wykwalifikowana specjalistka z wielu dziedzin.

2. Zawód (nie) dla każdego?

Mimo, że stanowisko wirtualnej asystentki jest bardzo popularne, to z pewnością nie jest to zawód dla każdego. Pokreślić należy, że owa praca w żadnym wypadku nie stanowi remedium na nudę czy brak zajęcia. By zostać asystentką online trzeba posiadać odpowiednie kompetencje i predyspozycje.

Jeśli więc nie potrafisz pracować pod presją czasu, nie jesteś osobą terminową i komunikatywną, to lepiej porzuć marzenia o pozostaniu wirtualną asystentką. Ważniejsze od uzyskanych dyplomów są pewne cechy charakteru, jak kreatywność, opanowanie, dyskrecja czy doskonała organizacja pracy.

Asystentkowo.pl - Kim jest Wirtualna Asystentka i jak nią zostać?

Pamiętaj, że będąc wirtualną asystentką nie kontroluje Cię szef ani współpracownicy. Nikt nie sprawdzi, czy wykonujesz swoje zadania, czy oglądasz serial, bądź ucinasz sobie pogaduszki z przyjaciółką. To, co robisz w zaciszu domowym nie interesuje nawet Twojego klienta, który zlecił Ci pracę. Dla niego bowiem liczy się to, byś wykonała ją zgodnie z wytycznymi i w ustalonym terminie. Sama więc musisz odpowiednio zorganizować sobie pracę. To w Twoim interesie będzie pogodzenie obowiązków rodzinnych i domowych z pracą w taki sposób, by nie ucierpieli na tym ani Twoi bliscy, ani klienci. Musisz więc wykazać się doskonałym zmysłem logistycznym, by dotrzymywać terminów, ale też nie „zarywać” nocy.

By móc doskonale organizować swoją pracę, musisz być zdyscyplinowana. Powinnaś również być bardzo wymagająca wobec siebie. Może Ci się to wydawać trudne, ale nie jest to niemożliwe 😉.

Jeśli nie potrafisz szybko podejmować decyzji i długo się zastanawiasz, co wybrać, to te cechy mogą stanowić przeszkodę w pracy. Wiele bowiem zleceń, które otrzymasz będzie wymagało od Ciebie natychmiastowego zajęcia odpowiedniego stanowiska. Niejednokrotnie będziesz musiała zdecydować, które zadanie jest priorytetowe, a które można odłożyć. Często pracować będziesz też pod presją czasu, by nie „wyprzedziła” Cię konkurencja.

Asystentka doskonała, czyli dążenie do celu…

By móc zostać doskonałą wirtualną asystentką ( a do tego przecież dążysz, bo w tym zawodzie nie korzystamy z półśrodków), powinnaś być osobą asertywną. Ta cecha przydaje się w wielu zawodach, jednak w tym szczególnie. Musisz bowiem wprost komunikować wszystkie kwestie swoim klientom, a przy tym wykazać się asertywnością w stosunku do swoich bliskich. Od samego początku swojej kariery na stanowisku wirtualnej asystentki powinnaś również jasno określić sobie granice i starać się ich nie przekraczać – konsekwentnie, konsekwentnie i jeszcze raz konsekwentnie.

Pewnie doskonale to wiesz, ale warto to jeszcze raz podkreślić, że praca wirtualnej asystentki wymaga kontaktów z klientami – rozmów telefonicznych, wymiany korespondencji mailowej, osobistych spotkań itp. Jeśli więc jesteś osobą komunikatywną, otwartą i serdeczną, to z pewnością w dużym stopniu pomoże Ci to w znalezieniu klientów. Oprócz tego, że powinnaś potrafić prowadzić rozmowę, to jeszcze musisz umieć słuchać. To bardzo ważna cecha w komunikacji międzyludzkiej i szczególnie cenna w pracy wirtualnej asystentki.

Bycie osobą słowną i punktualną to cechy, którymi powinnaś się odznaczać. Jeśli więc deadline to dla Ciebie tylko wskazówka, to niestety nie nadajesz się do tej pracy. Tutaj liczy się czas. Klienta naprawdę nie obchodzi, że Ty zapomniałaś, miałaś wizytę u fryzjera czy wywiadówkę w szkole. Wspólnie ustalacie termin wykonania zadania i musisz go dotrzymać, jeśli chcesz cieszyć się dobrą opinią i mieć coraz więcej klientów.

3. Obowiązki wirtualnej asystentki – organizator, koordynator i wykonawca w jednym

Kiedy już postanowisz zostać zdalną asystentką, do Twoich obowiązków należeć będą, m.in.:

  • wykonywanie prac marketingowo – sprzedażowych ;
  • prowadzenie biura i administracji firmy;
  • wszelkie działania związane z copywritingiem;
  • research i badnia z różnych dziedzin;
  • zadania concierge – rezerwacja biletów czy przygotowywanie eventów i spotkań.

4. Marka osobista wirtualnej asystentki kluczem do sukcesu

Marka osobista to nic innego, jak postrzeganie Ciebie przez innych ludzi. To także pewnego rodzaju rozpoznawalność Ciebie w sieci – na stronach branżowych, grupach eksperckich czy w mediach społecznościowych. Budując więc swoją markę osobistą, stajesz się bardziej rozpoznawalna w tych kręgach, w których mogą znajdować się Twoi potencjalni klienci.

Czym dokładnie jest marka osobista?

Twoja marka osobista to przede wszystkim Ty. Już od pierwszego zdania opublikowanego w sieci zaczynasz kształtować swój wizerunek. I czy będzie to wizerunek eksperta, który w swej branży wie wszystko – no może prawie wszystko, czy tylko laika, nieudolnie próbującego być wirtualną asystentką, zależy tylko od Ciebie.

Ważna jest bowiem reputacja, pozostawienie po sobie odpowiedniego wrażenia, ale też spójność tego co ludzie widzą na Twój temat w internecie z tym, co zobaczą spotykając Cię na żywo. I w tym miejscu podkreślić muszę bardzo ważny fakt. Tworząc swoją markę osobistą nie możesz mijać się z prawdą. Napisanie, że posiadasz kilkunastoletnie doświadczenie, podczas gdy pracujesz przez kilka miesięcy jest niedopuszczalne. Po pierwsze i tak prawda wyjdzie na jaw szybciej niż się tego spodziewasz, a po drugie stracisz swoją wiarygodność. Musisz o tym pamiętać!

Asystentkowo.pl - Marka osobista Wirtualnej Asystentki

Wykorzystanie własnej marki do pozyskiwania klientów

By trafić do odpowiednich osób i móc rozwijać swoją markę osobistą, powinnaś mówić o sobie w umiejętny sposób. Nie chodzi o to, być zrobiła z siebie celebrytkę, ale byś nauczyła się przedstawiać swoje osiągnięcia w kontekście pomocy innym ludziom.

Z przeprowadzonych badań wynika, że aż 57% osób bardziej ufa markom osobistym niż markom biznesowym, 30% ufa tak samo, a około 12% ufa nieco mniej lub zdecydowanie mniej. Widać więc wyraźną przewagę zaufania na rzecz marek osobistych. Warto więc ją zbudować i o nią zadbać.

Jak zacząć tworzyć swój wizerunek w sieci?

Z budowaniem marki osobistej ściśle wiąże się budowanie wizerunku, który stanowi bardzo ważny element Twojej obecności w internecie. Zainwestuj wiec w profesjonalną sesję zdjęciową. Twój wizerunek jest bowiem pierwszą rzeczą, z którą zetkną się potencjalni klienci. Najlepiej, gdyby zdjęcia przedstawiały Cię przy pracy – to wzbudza zaufanie i sprawia, że stajesz się bardziej wiarygodna.

Jeżeli tylko masz taką możliwość, zrób własną stronę internetową. To będzie Twoja wizytówka, a jednocześnie ułatwi kontakt z klientami. Umieść też swoją wizytówkę w mediach społecznościowych – wymaga to niewielkich nakładów czasu i pieniędzy, a może okazać się przysłowiowym kluczem do Twojego sukcesu!

5. Określenie mocnych i słabych stron – wybór specjalizacji

Mówi się, że jesteśmy dobrzy w tym, co lubimy i co staje się naszym hobby. To prawda, bowiem pasja pozwala osiągać ogromne sukcesy, również w zawodzie wirtualnej asystentki. Dokonanie bilansu własnych umiejętności, zainteresowań, wartości i celów, jakie chcemy zrealizować w pracy zawodowej stanowi niezbędny warunek planowania i późniejszego efektywnego działania. Dzięki niemu będziesz wiedziała, w czym jesteś doskonała, a nad czym musisz jeszcze popracować. To pozwoli Ci skutecznie szukać klientów i przygotowywać odpowiednie oferty.

Doprecyzowanie własnej specjalizacji

Już na samym początku musisz jasno określić jakie branże Cię interesują, w jakich czujesz się świetnie i stworzenie np. wpisu blogowego czy zrobienie research’u nie sprawi Ci żadnego kłopotu. Nigdy natomiast nie bierz się za coś, czego nie umiesz lub nie lubisz robić. Po pierwsze poświęcisz mnóstwo czasu na coś, co Cię nie interesuje, a w tym czasie mogłabyś napisać kilka tekstów z Twojej branży. Po drugie nigdy nie napiszesz aż tak dobrego tekstu, jak specjalista z danej dziedziny. Szczególnie na początku Twojej kariery ważne jest, by aby postawić sobie granice: co jest akceptowalne przeze mnie do wykonania, a czego się nie podejmę. W ten sposób zapobiegniesz wypaleniu już na początku swojej działalności. Najgorsze jest bowiem robienie czegoś, czego się nie cierpi! Praca powinna sprawiać Ci przyjemność i dawać satysfakcję, a nie być tylko przykrym obowiązkiem.

Asystentkowo.pl - Specjalizacje w pracy WA

6. Określenie grupy docelowej odbiorcy usług – dla kogo chcesz pracować?

Fakt, że przeczytałaś już znaczną część tego artykułu i się nie zanudziłaś, świadczy o tym, że naprawdę chcesz zostać wirtualną asystentką. Jakie kroki powinnaś więc poczynić? Na początku zastanów się, w jakich dziedzinach jesteś najlepsza i w czym chciałabyś się specjalizować. To właśnie pozwoli Ci wybrać swoich potencjalnych klientów i zbudować grunt pod dalsze działania.

Musisz więc dobrze przemyśleć, czy chcesz wspierać duże korporacje, małe firmy, freelancerów, czy też blogerów. Od tego bowiem będzie zależał rodzaj i charakter Twoich obowiązków – obsługa klienta, research, wspieranie sprzedaży, ecommerce, prowadzenie mediów społecznościowych, dodawanie wpisów na bloga, organizowanie eventów, spotkań czy wyjazdów służbowych, prace graficzne, czy też wspieranie małych firm.

7. Bezpieczny start, czyli poduszka finansowa w pracy zdalnej

Trwająca właśnie pandemia koronawirusa doskonale pokazuje, że życie potrafi zaskakiwać. Byś jednak nie musiała kończyć tego, czego jeszcze tak na dobre nie rozpoczęłaś, powinnaś się odpowiednio przygotować do pracy wirtualnej asystentki i pomyśleć o zabezpieczeniu finansowym.

Doskonale przecież wiesz, że w każdym zawodzie początki bywają trudne. Upewnij się więc, czy możesz sobie pozwolić na pracę na własny rachunek. Jeżeli już pracujesz na etacie, zastanów się, czy zostajesz freelancerem, czy zawód wirtualnej asystentki będziesz wykonywać tylko po godzinach.

Pierwsze kroki w budowaniu poduszki finansowej

Przede wszystkim, jeśli to oczywiście możliwe, zapewnij sobie jakieś rezerwy finansowe, które pozwolą Ci się utrzymać przez kilka miesięcy. Powinnaś bowiem wiedzieć, że mimo, że praca na stanowisku wirtualnej asystentki nie wymaga jakichś ogromnych nakładów finansowych, to jednak zdobycie pierwszych klientów może trochę potrwać. Musisz również liczyć się z tym, że będziesz musiała wydać trochę oszczędności na zakup sprzętu i materiałów biurowych czy też szkoleń, dzięki którym usystematyzujesz swoją wiedzę i posiądziesz nowe umiejętności. Pamiętaj również, że niektórzy klienci płacą dopiero po wykonaniu pracy. Dlatego poduszka finansowa jest tutaj niezwykle ważna.

Usiądź więc wygodnie w fotelu i na spokojnie ustal swoje miesięczne wydatki oraz zastanów się, ile musisz zarabiać, by móc żyć na dotychczasowym poziomie. Zmiana pracy nie powinna bowiem wiązać się ze zmianą standardów życia (oczywiście na początku może być różnie). Jeśli nie możesz pozwolić sobie na takie ryzyko, zacznij od dorabiania sobie jako wirtualna asystentka. Możesz pracować w weekendy, czy po godzinach. Pozwoli Ci to zdobyć doświadczenie, pozyskać klientów, czy zarobić trochę pieniędzy, które będziesz mogła odłożyć „na czarną godzinę”. Możesz też, jeśli specyfika Twojej obecnej pracy na to pozwala, częściowo pracować zdalnie.

Asystentkowo.pl - Poduszka finansowa Wirtualnej Asystentki

8. Czas to pieniądz, czyli jak wyceniać swoją pracę?

Pracując „na swoim” sama musisz zadbać o swoje finanse. Koszty powinnaś więc podzielić na te, związane z zarabianiem – opłaty, rachunki, ZUS, ubezpieczenie, podatki itp. oraz prywatne – na które do tej pory przeznaczałaś swoją pensję.

Musisz wiedzieć ile kosztuje utrzymanie firmy (jeśli zdecydujesz się ją założyć) i z jakich ulg możesz skorzystać na początek. Sprawdź również, ile potrzebujesz czasu na wykonanie konkretnego zadania. To pozwoli określić Ci taką stawkę godzinową, która będzie dla Ciebie satysfakcjonująca. Bardzo ważnym punktem w wycenie pracy wirtualnej asystentki są umiejętności i doświadczenie.

Stawka za godzinę pracy wirtualnej asystentki

Pamiętaj, że kwota powinna być adekwatna do świadczonych przez Ciebie usług i musi się obronić. Jeśli więc zaczynasz dopiero pracę na stanowisku wirtualnej asystentki i masz niewielkie doświadczenie, nie możesz zaproponować klientowi zbyt wygórowanej stawki, bo wybierze konkurencję, która potrafi dużo więcej. Jeśli masz odpowiednią wiedzę, doświadczenie czy ogólnie know-how, to za tym powinna iść wysokość Twojego wynagrodzenia. Musisz umieć się cenić. To nie sztuka pracować za przysłowiową „miskę ryżu”. Spore grono potencjalnych klientów woli też zapłacić więcej i mieć pewność, że ich zlecenie zostanie zrealizowane na najwyższym poziomie.

Musisz również wiedzieć, że również w Twojej branży znajdą się osoby zaniżające ceny rynkowe oraz oferujące niższe stawki, by zdobyć jak najwięcej klientów. Pamiętaj jednak, że zawód wirtualnej asystentki to nie tylko godziny spędzone przed komputerem czy przy telefonie, ale również wszelkiego rodzaju szkolenia czy kursy, które kosztują niemało. Na to wszystko musisz zarobić. Weź to więc pod uwagę, planując swoją stawkę godzinową.

Możesz również zaproponować klientowi stawkę za całość wykonanego zlecenia lub, jeśli wykonujesz pracę cyklicznie kwotę za cały miesiąc pracy. To wszystko kwestia dogadania. Pamiętaj jednak, by stawka była adekwatna do Twojej wiedzy i umiejętności oraz konkurencyjna na rynku.

Asystentkowo.pl - Czas to pieniądz w zawodzie WA

9. Nierejestrowana działalność, JDG, Spółka z o. o. czy UoD – formy współpracy z klientem

Jeśli zdecydujesz się założyć własną działalność gospodarczą, będziesz mogła sama wystawiać faktury swoim klientom. Na początku koszty ZUS-u są stosunkowo niewielkie. Przez pierwsze pół roku swojej działalności płaci się jedynie składkę zdrowotną. Po pół roku przechodzi się na dwuletnią ulgę i tzw. mały ZUS. Musisz przy tym zdecydować czy będziesz vatowcem czy nie. Wszystko zależy od tego, z jaką grupą klientów zdecydujesz się współpracować i ile będziesz rocznie zarabiać. Jeśli niekoniecznie dobrze znasz się na księgowości, warto pomyśleć o biurze rachunkowym. Choć to też generuje dodatkowe koszty, które na szczęście są niewielkie.

Jeśli zdecydujesz się na samozatrudnienie masz do wyboru jeszcze inną opcję działalności gospodarczej – działalność nierejestrowaną. Jak sama nazwa wskazuje – nie trzeba jej rejestrować w CEIDG. Ale tylko w sytuacji, gdy przychody z niej nie przekroczą w żadnym miesiącu 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia. Przy takiej działalności nie ma się obowiązku rejestracji do ZUS. W związku z tym warto pomyśleć o dostępie do bezpłatnych usług medycznych. Jeśli pracujesz już na etacie, to nie ma z tym problemu.

Wirtualna asystentka bez działalności gospodarczej?

Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w zawodzie wirtualnej asystentki i pracujesz na etacie, to możesz zawierać umowy zlecenie ze swoimi klientami i „dorabiać po godzinach”. Z Twojego wynagrodzenia zleceniodawca musi odprowadzić za Ciebie składki ZUS.

Możesz również pracować na umowę o dzieło. Teoretycznie jest to ciekawa opcja dla wirtualnej asystentki, bowiem nie płacisz ani ZUS, ani VAT. Jesteś natomiast zobowiązana do zapłaty podatku dochodowego i po zakończonym roku dostajesz od Klienta do rozliczenia podatku druk PIT-11.

Ciekawą opcją jest też rozliczenie się poprzez platformę useme. Działa ona w oparciu o umowę o dzieło. Ty rejestrujesz się w niej jako użytkownik i Klient za wykonaną przez Ciebie pracę otrzymuje fakturę od useme. Ty sama z serwisem rozliczasz się w oparciu o umowę o dzieło i to oni pobierają od Ciebie prowizję i zaliczkę na podatek dochodowy, więc spraw jest bardzo prosta. Minusem w tej kwestii jest również prowizja od transakcji, którą useme od ciebie pobiera. Twój zarobek jest tym samym niższy.

Asystentkowo.pl - Działalność gospodarcza w pracy Wirtualnej Asystentki

10. Gdzie szukać pierwszych zleceń?

Pracy możesz szukać przede wszystkim w sieci. Przeszukuj więc portale internetowe czy grupy branżowe w social mediach. Możesz również sama umieścić w nich swoje ogłoszenie ofertowe, podając zakres swoich umiejętności. Przeglądaj też portale i gazety z ogłoszeniami o pracę. Często bowiem pracodawcy umieszczają w nich swoje wymagania. Jeśli Tylko odpowiadają one Twoim umiejętnościom, śmiało możesz aplikować.

Już teraz jednak uzbrój się w cierpliwość. Wielu pracodawców dość późno odpowiada na aplikacje lub nie robi tego w ogóle. Często też proponowana kwota okazuje się być dużo niższa niż ta w ogłoszeniu. Musisz na to zwracać uwagę. Pamiętaj też o podpisywaniu umowy o współpracy lub pobieraniu przedpłaty za wykonane zlecenie. W ten sposób zabezpieczysz się przed oszustwami, których niestety nie brakuje w sieci. Nie zrażaj się, nie bierz też zleceń „na siłę.” Poświęć trochę czasu, a na pewno zaowocuje to zleceniem z Twojej branży.

Zdecydowanie dobrym krokiem jest dołączenie do społeczności wirtualnych asystentek. Dzięki aktywnej obserwacji branży oraz trendów, dowiesz się w jaki sposób najlepiej wejść na rynek, pozyskasz ciekawe zlecenia oraz nawiążesz wartościowe kontakty.

11. W jaki sposób przygotować ofertę dla klienta?

W sieci nie brakuje ogłoszeń ofertowych wirtualnej asystentki. Jak więc się wyróżnić w tłumie i sprawić, że klient wybierze właśnie Ciebie? Po pierwsze przygotuj świetną ofertę, najlepiej w wersji pdf, którą będziesz mogła przesłać osobom zainteresowanym. Poświęć na jej stworzenie trochę czasu i dopracuj wszystkie, nawet najmniejsze szczegóły. Pamiętaj Twoja oferta jest równocześnie Twoją wizytówką.

Postaraj się, by była ona dostosowana do indywidualnych potrzeb Twojego klienta. Na swojej stronie umieść propozycję usług skierowaną do Twojej określonej grupy docelowej. Natomiast oferta w PDF’ie powinna stanowić odpowiedź na konkretne ogłoszenie konkretnej osoby.

Przemyślana oferta Twoich usług powinna przede wszystkim przyciągnąć uwagę Twojego potencjalnego klienta, zaangażować go i przekonać, że potrzebuje właśnie Twoich usług. Musisz więc skupić się na potrzebach klientów, a nie zachwalaniu swoich umiejętności. Na to przyjdzie jeszcze czas. Pisanie ofert handlowych polega na przekonaniu go, że rozumiesz, z czym się zmaga oraz czego oczekuje. Im silniej w to uwierzy, tym większa szansa, że Ci zaufa i powierzy zlecenie.

Prosty i skuteczny przekaz z elementem manipulacji

Staraj się komunikować językiem, który będzie łatwo zrozumiały. Pamiętaj, że Twój przekaz powinien być prosty i jasny. Wyjaśniaj wszystko krok po kroku – od ogółu do szczegółu.

Nie dawaj klientowi zbyt dużo czasu do namysłu. Dziwne? Ale skuteczne! Długie minuty poświęcone na myślenie przyczyniają się do powstawania wątpliwości i obaw. Pojawia się przysłowiowe „ja się jeszcze zastanowię”, a konkurencja nie śpi. Nie oczekuj od klienta natychmiastowej odpowiedzi, ale stwórz taką ofertę, która będzie wydawała się być nieco „ulotna” i pozwoli na szybkie podjęcie decyzji o współpracy.

Twoja oferta musi zawierać konkrety. Proponuj tylko takie usługi, które jesteś w stanie wykonać samodzielnie – od a do z. Będąc początkującą wirtualną asystentką nie będziesz mogła sobie bowiem pozwolić na zatrudnianie innych osób, które wykonają pracę za Ciebie.

Asystentkowo.pl - Oferta WA

12. Nauka to potęgi klucz – postaw na rozwój osobisty!

Praca asystentki online polega na ciągłej nauce i rozwoju osobistym. Dlatego, jeśli chcesz w przyszłości zostać asystentką doskonałą, wybierz się na kurs dla wirtualnej asystentki. Tego typu szkolenie pozwoli Ci posiąść dodatkowe umiejętności i wiedzę, które z pewnością przydadzą Ci się podczas pracy. Wykwalifikowani szkoleniowcy wprowadzą Cię w tajniki tego zawodu, w którym przy odrobinie wysiłku poczujesz się „jak ryba w wodzie”.

Bądź na bieżąco z wiedzą i różnego rodzaju narzędziami, które pomogą Ci w pracy wirtualnej asystentki. Czytaj materiały branżowe, zarówno z zakresu copywritingu, marketingu, prowadzenia własnego biznesu czy z innych pokrewnych dziedzin. Jeśli masz tylko czas i wolne środki, uczestnicz w spotkaniach branżowych czy webinariach. Pozwoli Ci to poznać ludzi z branży, nawiązać ciekawe kontakty czy pozyskać klientów.

Nie zapominaj również o rozwoju fizycznym i duchowym, bo przecież nie samą pracą żyje człowiek. Pozwól sobie na odrobinę wypoczynku i relaksu. Dzięki temu Twoja praca będzie bardziej efektywna.

A przede wszystkim nigdy się nie poddawaj w dążeniu do upragnionego celu! Powodzenia!

Skomentuj post

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Scroll to Top