Copywriting w pracy Wirtualnej Asystentki - Asystentkowo.pl - Portal dla VA

Copywriting w pracy Wirtualnej Asystentki

Obsługa profili w social mediach, administrowanie stronami, wykonywanie transkrypcji, tworzenie analiz, prezentacji czy materiałów reklamowych – to tylko niektóre z obowiązków wirtualnej asystentki. Niejednokrotnie musi się również zmierzyć z napisaniem jakiegoś tekstu blogowego, opisu produktu itp. Warto więc będąc wirtualną asystentką, poznać copywriting i jego tajniki. Ta wiedza pomoże Wam w pracy i sprawi, że wachlarz Waszych usług stanie się jeszcze ciekawszy. O czym więc powinnaś pamiętać? Podpowiadamy!

Research przede wszystkim!

Skuteczne przeprowadzenie research’u to bardzo ważna umiejętność, którą powinna posiadać każda wirtualna asystentka. Z pewnością podczas Twojej pracy niejednokrotnie otrzymasz takie zadanie do wykonania. Na pierwszy rzut oka wydaje się ono być bardzo proste. Wystarczy przecież wpisać w przeglądarkę określone hasło i przejrzeć kilka pierwszych stron. I już poszukiwane informacje masz podane na srebrnej tacy. No niestety.

Research Copywriting Wirtualna Asystyentka - Asystentkowo.pl

Owszem, profesjonalny research polega na dokładnym przeglądaniu wyników wyszukiwania, ale jak zwykle „diabeł tkwi w szczegółach”. I właśnie ta umiejętność pozwoli odróżnić profesjonalną asystentkę od tej, która dopiero rozpoczęła swoją przygodę z copywritingiem. Powinnaś bowiem wiedzieć, że chcąc uzyskać interesującą Cię odpowiedź, musisz umiejętnie zadać pytanie. Z kolei, by to zrobić, powinnaś wiedzieć jakich dokładnie danych oczekuje Twój klient.

Sieć jest olbrzymią bazą informacji. I właśnie Twoim zadaniem jest wyszukiwać te właściwe, odpowiednio selekcjonując strony. Robiąc research staraj się wybierać takie serwisy – tematyczne, jak i specjalistyczne, w których możesz sprawdzić kto jest autorem danego tekstu. Czytaj nie tylko artykuły, ale też analizy, z których możesz wybrać dane statystyczne. Poświęć również czas na przejrzenie wywiadów ze specjalistami z branży, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć temat – szczególnie, jeżeli nie jesteś profesjonalistką w jakiejś dziedzinie. Za każdym razem sprawdzaj czy artykuły zawierają źródła. Pozwoli Ci to wybrać rzetelne i obiektywne serwisy, na których danych będziesz mogła bazować.

Skuteczny research copywriterski jest dość angażującym. Im więcej czasu poświęcisz na przeglądanie stron internetowych, tym szybciej zaczniesz odróżniać mniej i bardziej rzetelne źródła internetowe. Nie zapominaj o sięganiu literatury – książek i czasopism oraz pozycji audiowizualnych. Tak przeprowadzony i dobrze uporządkowany research z pewnością doceni Twój klient.

Odpowiednie narzędzia Twoim sprzymierzeńcem!

Byś mogła, będąc wirtualną asystentką poczuć się w copywritingu „jak ryba w wodzie”, musisz posiadać odpowiednie narzędzia. I nie mam tutaj na myśli komputera, edytora tekstowego, czy też szybkiego łącza internetowego. Owszem, te rzeczy są ważne, ale siła Twojego tekstu tkwi w umiejętności użycia odpowiednich aplikacji i programów.

Narzędzia Copywriting Wirtualna Asystyentka - Asystentkowo.pl

CoSchedule Headline Analyzer

CoSchedule Headline Analyzer – ta, na pierwszy rzut oka dziwnie brzmiąca aplikacja pomoże Ci pisać chwytliwe, pozwalające się dobrze pozycjonować nagłówki. Nie musisz nic instalować, gdyż możesz z niej korzystać online. Opiera się ona na algorytmie, oceniającym wartość danego nagłówka w skali od 0 do 100. Jeśli osiągniesz min 70, Twój tekst będzie napisany na dobrym poziomie.

WordCounter

Używając niewielkiego programu o nazwie WordCounter wyeliminujesz ze swojego tekstu powtórzenia. Jego obsługa jest banalnie prosta – kopiujesz tekst do okienka i po zatwierdzeniu otrzymujesz wyniki.

Analiza słów a copywriting – klucz do sukcesu!

Użycie odpowiednich słów naprawdę potrafi zdziałać cuda. To właśnie do Ciebie będzie należało nasycenie tekstu takimi frazami kluczowymi, które sprawią, że tekst stanie się odpowiedzią na wyszukiwane w sieci pytania. Odpowiednio napisana treść potrafi zachęcić klienta do pozostania na danej stronie. Liczy się to zwłaszcza wtedy, gdy oferuje ona jakieś usługi lub sprzedaje produkty.

Keywords Słowa Kluczowe Copywriting  Wirtualna Asystyentka - Asystentkowo.pl

Słowa kluczowe to pojedyncze hasła lub kilkuwyrazowe wyrażenia, które użytkownik wpisuje w okno wyszukiwarki, poszukując informacji na dany temat.

Analizę słów kluczowych warto rozpocząć od sporządzenia listy ważnych tematów, które idealnie wiążą się z treścią, którą masz za zadanie przygotować. Na samym początku warto wypisać kilka najważniejszych kategorii do nich przyporządkować konkretne słowa kluczowe. Mogą Ci w tym również pomóc dedykowane narzędzia, o których kilka słów poniżej.

Google Search Console

Google Search Console jest tylko z pozoru trudnym narzędziem. Po prostu musisz wiedzieć, które funkcje są Ci potrzebne i z jakich danych powinnaś skorzystać. GSC z pewnością przyda Ci się do pozyskania informacji jakich słów kluczowych używają użytkownicy sieci, by znaleźć Twoją stronę. Natomiast, jeśli będziesz chciała użyć GSC , pisząc dla klienta, uzyskanie takich informacji nie będzie możliwe. Chyba, że otrzymasz do nich dostęp od zleceniodawcy. Aby móc korzystać z programu, należy posiadać zarejestrowane konto Google.

Google Trends

Jednym z narzędzi, które sama wykorzystuję w swojej pracy jest Google Trends. Dzięki niemu mogę szukać inspiracji dotyczących tematów artykułów czy wpisów blogowych. Pokazuje on bowiem, które frazy są najbardziej wyszukiwane – według kraju, kategorii, tematyki czy daty. Opiera się na najnowszych danych, dlatego też będziesz wiedziała, jaki temat jest w danym momencie najbardziej poczytny.

Ubersuggest

Kolejne narzędzie, które może okazać się dla Ciebie pomocne w wyszukiwaniu słów kluczowych to Ubersuggest. Jest ono częściowo bezpłatne i proste w obsłudze. Stanowi kopalnię pomysłów na rozbudowę tekstów blogowych czy poradnikowych. Doskonale sprawdzi się w optymalizacji contentu pod względem SEO oraz podczas planowania działań content marketingowych, bo przecież takie zadania również Cię czekają.

SEO – trzy magiczne literki

SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, to nic innego jak optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Jej zadaniem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, np. w Google. Jest to element marketingu internetowego, którym również będziesz się zajmować, będąc wirtualną asystentką.

SEO Copywriting Wirtualna Asystyentka - Asystentkowo.pl

Optymalizacja tekstu pod kątem SEO może sprawić, że zyska on wielu nowych odbiorców, a strona stanie się bardziej widoczna w wyszukiwarkach. By móc tworzyć wartościowe, „lubiane” przez roboty Google treści, powinnaś poznać kilka zasad SEO. Przede wszystkim zadbaj o ciekawy, przyciągający uwagę czytelnika tytuł. Postaraj się dostosować treść do konkretnego odbiorcy – inaczej będziesz pisać do specjalisty, a inaczej do amatora. Innego języka użyjesz na blogu skierowanym do dzieci, a innym słowami posłużysz się pisząc tekst skierowany do dorosłych. Google docenia treści unikatowe i rozbudowane, przez co istnieje większe prawdopodobieństwo, że robot odnajdzie nasz tekst i przypisze mu większą wartość.

Teksty pisane zgodnie z zasadami SEO powinny zawierać odpowiednie słownictwo – frazy kluczowe. Jeśli chcesz, by Twój tekst był spójny i logiczny, musisz zadbać o poprawny szyk zdań. Pamiętaj również o interpunkcji i ortografii. Wychwycone przez roboty gogle błędy sprawią, że strona z napisanym przez Ciebie tekstem zostanie nieprawidłowo zindeksowana lub trafi na ostatnie miejsca w rankingu wyszukiwań.

W początkowym etapie Twojej copywriterskiej kariery z pewnością przydadzą Ci się pomocne narzędzia. Jednym z nich jest Surfer SEO. Dzięki niemu będziesz mogła zbierać dane dotyczące konkurencji oraz tworzyć odpowiednio zoptymalizowany content. Tekst napisany w tym edytorze z pewnością będzie „przyjazny” SEO.

Skomentuj post

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Scroll to Top