LinkedIn - jak zacząć i zbudować profesjonalny profil na linkedin

LinkedIn dla początkujących – 5 pierwszych kroków

LinkedIn znacznie ułatwia kontakty biznesowe i zawodowe. Możesz umieścić tu ofertę pracy, wyszukać kandydatów lub po prostu nawiązać ciekawe znajomości i porozmawiać na interesujące tematy. Od czego zacząć? Oto 5 wskazówek dla początkujących.

1. Wstaw profesjonalne zdjęcie

Zdjęcie profilowe na profilu prywatnym ma duży wpływ na pierwsze wrażenie odbiorcy na twój temat. Warto więc, abyś zadbał o kilka spraw. Najważniejsze, aby zdjęcie profilowe było aktualne. Najlepiej w schludnym ubraniu (bez zdjęć wakacyjnych, imprezowych czy z imprez integracyjnych). Jeśli jesteś kobietą, zwróć uwagę na skromną fryzurę i dyskretny makijaż (chyba że jesteś wizażystką, makijażystką – wtedy bardziej wyrazisty makijaż jest wskazany). Na profilu prywatnym twarz na zdjęciu powinna zajmować 60% miejsca. Fotografia powinna być wykonana w odpowiednim świetle – wskazane dzienne. Zdjęcie profilowe powinno mieć wymiar 400 x 400 px i nie więcej niż 8 MB. Nie musisz wstawiać zdjęcia z profesjonalnej sesji, ważne, żebyś się uśmiechnął 😉 Zdjęcie w tle powinno zawierać informacje na temat twojej działalności, reklamować biznes. Wskazane wymiary zdjęcia w tle to 1584 x 396 px oraz maksymalny rozmiar 4 MB.

2. Zadbaj o nagłówek i część “o mnie”

Nagłówek jest bardzo przydatną częścią w celu wyszukiwania kandydatów na platformie poprzez algorytm. Nagłówek informuje o Twoich głównych atutach. Powinien zawierać słowa klucze, które najtrafniej określają Twoje doświadczenie i motywację. Po słowach kluczowych znacznie łatwiej zostaniesz wyszukany przez Twoją grupę docelową. W sekcji “o mnie” umieść informację o tym, co oferujesz, w czym jesteś dobry oraz jak możesz to wykorzystać, aby pomóc innym. Wezwij do działania i kontaktu. 

3. Wskaż pozytywy twojego doświadczenia i twoich umiejętności

Doświadczenie i umiejętności, certyfikaty i kursy – co powinieneś wpisać? Czego nie wpisywać? Na czym się skupić? Przede wszystkim na tym, aby wpisać doświadczenie i umiejętności, które są spójne z pracą, której szukasz lub twoimi planami biznesowymi. To nie jest CV. Nie wpisuj wszystkich kursów, praktyk i doświadczeń. Skup się na przekazaniu swoich mocnych stron – osiągnięć na danym stanowisku bądź sukcesów naukowych. Zadbaj o to, aby każde doświadczenie czy stanowisko było jasne, a zakres obowiązków czytelny.

4. Poproś o referencje

LinkedIn umożliwia uzyskanie wsparcia w postaci referencji od innych użytkowników. Nie wahaj się prosić o referencje byłych lub obecnych współpracowników, szefów bądź klientów. Pozytywne komentarze, potwierdzenie Twoich kompetencji czynią Cię bardziej wiarygodnym i godnym zaufania. Wystawiaj opinie innym, pochwal, jeśli jesteś zadowolony ze współpracy. Możesz też potwierdzić czyjeś umiejętności lub poprosić o to samo innych.

5. Komentuj, polecaj, publikuj

Publikuj regularnie posty dopasowane do twojej grupy docelowej. Na co powinieneś zwrócić uwagę? Oto kilka wskazówek:

  • Max 5 #hashtagów na publikację
  • Przejrzysta treść, z podziałem na akapity
  • Dobra grafika lub świetnej jakości zdjęcie
  • Spójność elementów twoich postów – grafiki, kolory, czcionka

Komentowanie i polecanie pomoże Ci znaleźć swoje miejsce na portalu. Konsekwentnie zaznaczaj swoją obecność. Dziel się spostrzeżeniami, wiedzą i doświadczeniem. Daj się zauważyć!

0
Jaki jest według Ciebie najważniejszy element profilu na LinkedIn?x

5 5 oceny
Ocena artykułu
Obserwuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Feedback w tekście
Pokaż wszystkie komentarze
0
Zależy nam na Twojej opinii, skomentuj jeśli możeszx