Wirtualne asystentki funkcjonują na polskim rynku od niedawna, jednak przedsiębiorcy coraz bardziej doceniają ich rolę. Zdalne wsparcie pozwala właścicielom firm zyskać wiele cennego czasu, bez marnowania go na wykonywanie rutynowych prac biurowych. Jeżeli jeszcze nieufnie podchodzisz do zlecania różnych czynności zdalnemu pracownikowi, przeczytaj nasz artykuł. Przekonasz się, że wirtualna asystentka może sprawdzić się lepiej, niż pracownik na etacie.
Jakie zadania możesz zlecić wirtualnej asystentce?
Wirtualna asystentka zrobi wszystko, co leży w jej kompetencjach, a zwykle sporo potrafi. Wykona wszelkie prace administracyjno – biurowe, wypełni dokumenty, uzupełni umowy, a także odpisze na maile klientów, wykona telefony do kontrahentów, sprawdzi i uporządkuje faktury, przygotuje dokumenty do biura rachunkowego, sporządzi raport.
Wykona również wszelkie czynności organizacyjne, jak rezerwacja biletów czy hotelu.
Możesz zlecić jej także prace związane z marketingiem. Zdalna asystentka przygotuje ofertę, zamieści ogłoszenie, którego treść zredaguje zgodnie z Twoimi wytycznymi, wykona grafikę, poprowadzi firmowy profil w mediach społecznościowych, napisze tekst na bloga, stworzy bazę potencjalnych klientów, zrobi analizę rynku. Jedynie kawę w biurze musisz zrobić sobie sam(a).
Wirtualna asystentka może pomóc nawet w negocjacjach z kontrahentami. Jeżeli musisz podnieść cenę usługi lub nie możesz zgodzić się na rabat i trudno jest Ci przekazać to stałemu klientowi, Twoja wirtualna pomoc wywiąże się z tego zadania bez zbędnych emocji.
Dobra wirtualna asystentka to często grafik, copywriter, project manager, specjalista do spraw marketingu, a nawet web designer w jednej osobie. Może zastąpić wielu specjalistów, co jest istotne szczególnie dla mniejszych firm. Dzięki wirtualnej asystentce odzyskasz czas, który możesz przeznaczyć na czynności, które przynoszą dochód, na działania kreatywne lub strategiczne, albo po prostu na odpoczynek czy przebywanie z rodziną.
Więcej informacji na temat tego kim jest Wirtualna Asystentka (VA), oraz jak może Ci pomóc, znajdziesz na podstronie “Kim jest Wirtualna Asystentka?“.
Czy opłaca się zatrudnić wirtualną asystentkę?
Korzystanie z usług wirtualnej asystentki jest mniej kosztowne niż zatrudnienie pracownika na etacie. Nie płacisz jej za obecność w godzinach pracy, lecz za wykonane zadania.
Często przedsiębiorcy wolą daną czynność wykonać sami, niż tracić czas na tłumaczenie pracownikowi jak ma to zrobić. Jednak swój czas inwestujesz tylko raz, a zadania do wykonania zwykle są powtarzalne. Po jednorazowym wytłumaczeniu asystentka wie, co ma robić.
Zatrudniając wirtualną asystentkę nie musisz zapewniać jej stanowiska pracy i wyposażać go. Asystentka pracuje na własnym sprzęcie, w swoim biurze lub w domu. Prowadzi własny biznes i wystawia faktury, nie musisz więc płacić za nią składek na ubezpieczenie. Jej wynagrodzenie wrzucasz sobie w koszty.
Wirtualne asystentki są dobrze zorganizowane, kreatywne, a także zapewniają pełną dyskrecję. Mają cechy przedsiębiorcy. Samodzielnie dokształcają się i poszerzają swoje kompetencje, aby zdobyć i utrzymać klientów. Odpada więc także koszt szkoleń dla pracownika na etacie.
Jeżeli więc czujesz, że nie masz czasu na rozwijanie firmy, bo przytłacza Cię nadmiar biurowej pracy, nie staraj się robić wszystkiego samodzielnie. Nie musisz zatrudniać kosztownego pracownika na etacie. Współpraca z wirtualną asystentką to idealne rozwiązanie.
Nie wiesz gdzie znaleźć wirtualną asystentkę?
Z łatwością odnajdziesz swoje wsparcie online w biznesie, wykorzystując do tego celu przygotowane przez nas społeczności wirtualnych asystentek! Wystarczy, że zajrzysz na stronę Dla Firm. Znajdziesz tam do wyboru Brief lub Bazę VA, a w niej – osoby aktywne zawodowo, zarówno te początkujące, jak i bardzo doświadczone.
Jak zatrudnić wirtualną asystentkę?
Kiedy znajdziesz już odpowiednią do współpracy osobę w Bazie VA – skontaktuj się z nią poprzez jeden z poniższych sposobów:
- strona internetowa – większość VA posiada własną stronę internetową, gdzie znajdziesz precyzyjne namiary,
- profil LinkedIn – LinkedIn to jedno z najlepszych miejsc do nawiązania kontaktu z Wirtualną Asystentką,
- profil Facebook – część VA preferuje kontakt poprzez prywatne profile FB. Wykorzystują je do odnajdywania zleceń na grupach dla VA,
- profil Instagram – Instagram to bardzo dobre miejsce do poszukiwania VA – zwłaszcza osób, które mają prowadzić media społecznościowe,
- profil Twitter – część VA jest obecna również na Twitterze.
Formy współpracy z Wirtualną Asystentką
Wirtualne Asystentki i Wirtualni Asystenci korzystają z rozmaitych form współpracy z klientami. W Bazie Wirtualnych Asystentów możesz filtrować wyniki, według najbardziej odpowiedniej dla Ciebie formy współpracy. Zaliczają się do nich między innymi:
- B2B – Faktura VAT,
- B2B – Faktura bez VAT,
- Umowa o Dzieło,
- Umowa Zlecenie,
- Useme.
Szczegółowe informacje dotyczące podjęcia współpracy, uzyskasz kontaktując się z VA, która/który najbardziej Ci odpowiada.